Kilka słów o autorze bloga

Blog prowadzony przez nauczyciela: przyrody, matematyki, informatyki.
Strona zawiera utwory własne do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli podczas edukacji szkolnej z podaniem nazwiska autora.

Tu mieszka wiedza zamknięta w wersach.
Łatwo i szybko ją zapamiętasz!

Zdjęcia w większości pochodzą z Wikipedii.

niedziela, 25 marca 2018

Matematyka

Matematyka

Jestem prawdziwą staruszką, bo odkąd istnieją ludzie
Przeliczałam, na kamykach lub patyczkach w trudzie.
Już Euklides, Archimedes i  Tales z Miletu
Pitagoras, Pascal, Newton, czerpali  z mych metod.
I Kopernik by teorii swojej nie ogłosił,
Gdyby nie znał geometrii, wzorów oraz sił.
Dzisiaj dalej się rozwijam, mam nowe dziedziny,
Jestem czysta, stosowana, to prawda nie kpiny.
Prócz algebry, geometrii, czy znanej logiki,
W analizie, w statystyce mam dobre wyniki.
I w rachunku podobieństwa i w teorii gier.
Też swój udział mam niemały,   
Dyskretna też jestem-że hej!

Dzisiaj życzę logicznego Wam rozumowania
I sukcesów podczas mego w życiu stosowania!

D. G. 15 marca 2018r.