Kilka słów o autorze bloga

Blog prowadzony przez nauczyciela: przyrody, matematyki, informatyki.
Strona zawiera utwory własne do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli podczas edukacji szkolnej z podaniem nazwiska autora.

Tu mieszka wiedza zamknięta w wersach.
Łatwo i szybko ją zapamiętasz!

Zdjęcia w większości pochodzą z Wikipedii.

środa, 15 kwietnia 2015

Z energią zmieńmy źródła



Co to znaczy OŹE?
 
Piosenki 

na Dzień Ziemi 2015


Mel. Nikt na świecie nie wie, że się kocham w Ewie

Kto pomoże mi,  bo wciąż mi się śni,
koszmar  OŹE  przy tablicy.
Kto na skrót ten  wpadł,  kto go już odgadł,
Niech  wyjaśni jego skład!

Kto mi dziś pomoże, co to znaczy OŹE,
kto pomoże dzisiaj mi.
Temu co odgadnie, podziękuję ładnie przez kolejne cztery  dni.
Oto właśnie dziś, przyszło mi na myśl,
że z energią jest związany.
Ale na tym stop, bo zgubiłem trop,
choć myślałem całą  noc!
Kto mi dziś pomoże, co to znaczy OŹE, kto pomoże dzisiaj mi.
Temu co odgadnie, podziękuję ładnie przez
kolejne cztery  dni.


Źródła energii pora odmienić!

Mel.  Mała smutna królewna 


Już od dawna kurczą się pokłady złóż,
 węgla,  ropy,  gazu  ciągle mniej i  już.
Z ich spalania, ciepło w domach  oraz prąd,
wodny i lądowy   również jest transport.

Pora teraz pozyskać energię  czystą z wiatru i Słońca,
z wody słodkiej i morskiej, która wciąż płynie  i  nie ma końca.

Bo  dla środowiska to przyjazny   gest,
brak odpadów oraz  gazów też.
Choć zależą od pogody, drogie są,
środowiska nie zatruwają!

Pora teraz pozyskać energię  czystą z wiatru i Słońca!

Bo  dla środowiska to przyjazny   gest,
brak odpadów oraz  gazów też.
Choć zależą od pogody, drogie są,
środowiska nie zatruwają!

Źródła, źródła energii nadeszła  wreszcie pora  odmienić,
z roślin  oraz z biopaliw, z geotermalnych zasobów ziemi.
Źródła , źródła energii nadeszła wreszcie pora odmienić,
z  wiatru, wody i słońca,  z geotermalnych zasobów ziemi.

15-04-2015r.